BMW R1100S Turbo
Kilometerstand
22.714 kmKleur
SpecialEerste toelating
29/01/2001Vermogen
140pkCilinderinhoud
1.085ccTankinhoud
20 literTERUG
Op afspraak geopend
BMW R1100S Turbo
Kilometerstand
22.714 kmKleur
SpecialEerste toelating
29/01/2001Cilinderinhoud
1.085ccVermogen
140pkTankinhoud
20 literFabrieksopties & accessoires
- Turbo met horizontale intercooler
- Turbodruk instelbaar 0-0,7 BAR
- Custom RVS uitlaatsysteem
- Custom aluminium inlaatsysteem
- Dubbele aluminium dempers
- Verlaagde compressie 9 BAR
- Turbo boost meter
- Olietemperatuur meter
- SCOTS instelbare stuurdemper
- K&N 1001BL luchtfilter
- CNC reactiestang
- Honda NSR500 V2 GP Marchesini wielen
- Verstevigde sinter koppeling
- Daytona Speedway pionwiel +10%
- Wilbers instelbare schokbrekers
- Blauwe RVS remleidingen
- 320mm zwevende remschijven
- Carbon voorspatbord
- Carbon kleppendeksel beschermers
- Carbon hugger
- Carbon hiel beschermers
- Carbon zijpanelen inlaat
- Carbon kroonplaatafdekking
- Custom zadel alcantara/carbon
- Afdekplaat duozadel
- Getint windscherm
- Speciaal mat zwart spuitwerk
- Heldere knipperlichten
Documentatie & Toebehoren
- Extra zadel (Blauw/wit)
Service informatie
Servicebeurt gehad bij binnenkomst.
Algemene Informatie
Uniek, deze BMW R1100S Turbo Special!
Destijds ontwikkeld en opgebouwd door 2003/2004 BMW Boxercup coureur en monteur Lex van Dijk. Een kostbaar project waarin veel kennis, tijd, onderdelen en geld zijn geïnvesteerd.
Het blok is voorzien van een lagere compressie (9 BAR) en de turbodruk is in te stellen in de range van 0 tot 0,7 BAR.
De turbodruk en olietemperatuur zijn af te lezen op de extra gemonteerde tellers op de kroonplaat.
Op de kroonplaat zit ook een instelbare SCOTS stuurdemper om het voorwiel in de juiste richting te houden bij stevige acceleratie.
De intercooler ligt horizontaal boven de Boxercup onderkuip onder het motorblok. Om het extra vermogen veilig op de weg te krijgen is de koppeling vervangen voor een gesinterd en verstevigd exemplaar en is de eindoverbrenging met 10% verlengd voor een hogere topsnelheid. Daarvoor is hetzelfde pionwiel gemonteerd wat in de BMW Boxercup racers werd gebruikt op het lange rechte stuk van de Daytona Speedway in Amerika.
De remmen zijn vervangen voor zwevende Brembo remschijven, Goldline 4-pots Brembo remklauwen en blauwe RVS remleidingen. Voor en achter zijn volledig instelbare Wilbers schokbrekers gemonteerd. Om het onafgeveerde gewicht omlaag te krijgen zijn ook de wielen vervangen. Gemonteerd zijn extra lichtgewicht Marchesini wielen uit de Honda NSR500 V2 GP racemotor (Jurgen Vd Goorbergh) Op maat aangepast voor de voorvork en cardan van de R1100S.
Diverse carbon delen, CNC reactiestang, speciaal spuitwerk, een getint windscherm, custom zadel veel andere details maken dit een uiterst bijzonder exemplaar.
Gave motor om mee te nemen naar evenementen, meetings en speciale ritten. Voor de liefhebber en verzamelaar, absoluut éénmalig.
Opties & accessoires
- Turbo met horizontale intercooler
- Turbodruk instelbaar 0-0,7 BAR
- Custom RVS uitlaatsysteem
- Custom aluminium inlaatsysteem
- Dubbele aluminium dempers
- Verlaagde compressie 9 BAR
- Turbo boost meter
- Olietemperatuur meter
- SCOTS instelbare stuurdemper
- K&N 1001BL luchtfilter
- CNC reactiestang
- Honda NSR500 V2 GP Marchesini wielen
- Verstevigde sinter koppeling
- Daytona Speedway pionwiel +10%
- Wilbers instelbare schokbrekers
- Blauwe RVS remleidingen
- 320mm zwevende remschijven
- Carbon voorspatbord
- Carbon kleppendeksel beschermers
- Carbon hugger
- Carbon hiel beschermers
- Carbon zijpanelen inlaat
- Carbon kroonplaatafdekking
- Custom zadel alcantara/carbon
- Afdekplaat duozadel
- Getint windscherm
- Speciaal mat zwart spuitwerk
- Heldere knipperlichten
Toebehoren
- Extra zadel (Blauw/wit)
Algemene Informatie
Uniek, deze BMW R1100S Turbo Special!
Destijds ontwikkeld en opgebouwd door 2003/2004 BMW Boxercup coureur en monteur Lex van Dijk. Een kostbaar project waarin veel kennis, tijd, onderdelen en geld zijn geïnvesteerd.
Het blok is voorzien van een lagere compressie (9 BAR) en de turbodruk is in te stellen in de range van 0 tot 0,7 BAR.
De turbodruk en olietemperatuur zijn af te lezen op de extra gemonteerde tellers op de kroonplaat.
Op de kroonplaat zit ook een instelbare SCOTS stuurdemper om het voorwiel in de juiste richting te houden bij stevige acceleratie.
De intercooler ligt horizontaal boven de Boxercup onderkuip onder het motorblok. Om het extra vermogen veilig op de weg te krijgen is de koppeling vervangen voor een gesinterd en verstevigd exemplaar en is de eindoverbrenging met 10% verlengd voor een hogere topsnelheid. Daarvoor is hetzelfde pionwiel gemonteerd wat in de BMW Boxercup racers werd gebruikt op het lange rechte stuk van de Daytona Speedway in Amerika.
De remmen zijn vervangen voor zwevende Brembo remschijven, Goldline 4-pots Brembo remklauwen en blauwe RVS remleidingen. Voor en achter zijn volledig instelbare Wilbers schokbrekers gemonteerd. Om het onafgeveerde gewicht omlaag te krijgen zijn ook de wielen vervangen. Gemonteerd zijn extra lichtgewicht Marchesini wielen uit de Honda NSR500 V2 GP racemotor (Jurgen Vd Goorbergh) Op maat aangepast voor de voorvork en cardan van de R1100S.
Diverse carbon delen, CNC reactiestang, speciaal spuitwerk, een getint windscherm, custom zadel veel andere details maken dit een uiterst bijzonder exemplaar.
Gave motor om mee te nemen naar evenementen, meetings en speciale ritten. Voor de liefhebber en verzamelaar, absoluut éénmalig.
Service informatie
Servicebeurt gehad bij binnenkomst.