Verkocht

BMW Boxercup Team NL

Kilometerstand

km

Kleur

BMW Team NL

Eerste toelating

Vermogen

99pk

Cilinderinhoud

1100cc

Tankinhoud

18 liter

Proefrit

Inruil

TERUG

Op afspraak geopend

Lelimotive, Schipluidenseweg 17, 2291 PC Wateringen
06 140 32 374
Verkocht

BMW Boxercup Team NL

Image

Kilometerstand

km

Kleur

BMW Team NL

Eerste toelating

Cilinderinhoud

1100cc

Vermogen

99pk

Tankinhoud

18 liter

Proefrit aanvragen

Inruilvoorstel

Fabrieksopties & accessoires

De motor komt met extra set wielen in kleur en naam van de coureur, extra voorkuip in teamkleuren voorzien van het racenummer 11 en bijbehorende ‘Nico Bakker Frames’ aluminium zijstandaard en paddock stand.

Documentatie & Toebehoren

Officiële persdocumenten van BMW Nederland en BMW Group zijn bij de motor aanwezig.

Service informatie

De motor is nog volledig in originele cup specificatie en is na de laatste race eind 2004 niet meer gebruikt. Zelfs de cup specifieke Metzeler RENNSPORT banden met dot codes uit week 28 en week 29 2004 zijn origineel.
De Boxercup is goed lopend en rijdend. Geconserveerd, voorzien van speciale benzine in de tank, verse motorolie/filter en een nieuwe accu.

Algemene Informatie

Uniek! Dit betreft een officiële BMW R1100S Boxercup racemotor van het Nederlandse BMW team, ingezet in seizoen 2003 en 2004.
De BMW Boxercup was een internationale raceklasse die werd gereden in het voorprogramma van de MotoGP. Deze specifieke motor heeft onder andere gereden op Le Mans en de Amerikaanse Daytona Speedway.

De motor betreft startnummer 11 van coureur Robert van der Molen.
Zowel de importeur BMW Nederland als diverse BMW dealers en andere bedrijven waren sponsoren van het Nederlandse team.
Zo is Simako (BMW dealer voor Elst en Apeldoorn) te zien op de zijkuipen.  Nico Bakker (Bakker Frames) was de teamchef.

Unieke details voor de échte Boxercup racemotoren zijn o.a. het speciale lichtgewicht kuipwerk, de dichte en hogere lower zonder zijstandaard, bussen voor de paddock stand, grotere carbon afdekking van het duo zadel, geen verlichting, dubbel RVS Laser uitlaatsysteem met losse dempers en veren en dubbele uitlaatbochten omhoog (geen Y-stuk zoals op de straatmotoren), de 2D digitale teller met shiftlights en laptimer functie, alle bouten zijn voorzien van gaten voor borgdraadjes (diverse zijn nog aanwezig)

Absoluut eenmalig, hoort alleen thuis bij een liefhebber en het liefst in een Nederlandse collectie.

TERUG

Deel deze advertentie

Opties & accessoires

De motor komt met extra set wielen in kleur en naam van de coureur, extra voorkuip in teamkleuren voorzien van het racenummer 11 en bijbehorende ‘Nico Bakker Frames’ aluminium zijstandaard en paddock stand.

Toebehoren

Officiële persdocumenten van BMW Nederland en BMW Group zijn bij de motor aanwezig.

Algemene Informatie

Uniek! Dit betreft een officiële BMW R1100S Boxercup racemotor van het Nederlandse BMW team, ingezet in seizoen 2003 en 2004.
De BMW Boxercup was een internationale raceklasse die werd gereden in het voorprogramma van de MotoGP. Deze specifieke motor heeft onder andere gereden op Le Mans en de Amerikaanse Daytona Speedway.

De motor betreft startnummer 11 van coureur Robert van der Molen.
Zowel de importeur BMW Nederland als diverse BMW dealers en andere bedrijven waren sponsoren van het Nederlandse team.
Zo is Simako (BMW dealer voor Elst en Apeldoorn) te zien op de zijkuipen.  Nico Bakker (Bakker Frames) was de teamchef.

Unieke details voor de échte Boxercup racemotoren zijn o.a. het speciale lichtgewicht kuipwerk, de dichte en hogere lower zonder zijstandaard, bussen voor de paddock stand, grotere carbon afdekking van het duo zadel, geen verlichting, dubbel RVS Laser uitlaatsysteem met losse dempers en veren en dubbele uitlaatbochten omhoog (geen Y-stuk zoals op de straatmotoren), de 2D digitale teller met shiftlights en laptimer functie, alle bouten zijn voorzien van gaten voor borgdraadjes (diverse zijn nog aanwezig)

Absoluut eenmalig, hoort alleen thuis bij een liefhebber en het liefst in een Nederlandse collectie.

Service informatie

De motor is nog volledig in originele cup specificatie en is na de laatste race eind 2004 niet meer gebruikt. Zelfs de cup specifieke Metzeler RENNSPORT banden met dot codes uit week 28 en week 29 2004 zijn origineel.
De Boxercup is goed lopend en rijdend. Geconserveerd, voorzien van speciale benzine in de tank, verse motorolie/filter en een nieuwe accu.

Deel deze advertentie