BMW Boxercup Team NL
Kilometerstand
kmKleur
BMW Team NLEerste toelating
Vermogen
99pkCilinderinhoud
1100ccTankinhoud
18 literProefrit
Inruil
TERUG
Op afspraak geopend
BMW Boxercup Team NL
Kilometerstand
kmKleur
BMW Team NLEerste toelating
Cilinderinhoud
1100ccVermogen
99pkTankinhoud
18 literProefrit aanvragen
Inruilvoorstel
Fabrieksopties & accessoires
De motor komt met extra set wielen in kleur en naam van de coureur, extra voorkuip in teamkleuren voorzien van het racenummer 11 en bijbehorende ‘Nico Bakker Frames’ aluminium zijstandaard en paddock stand.
Documentatie & Toebehoren
Officiële persdocumenten van BMW Nederland en BMW Group zijn bij de motor aanwezig.
Service informatie
De motor is nog volledig in originele cup specificatie en is na de laatste race eind 2004 niet meer gebruikt. Zelfs de cup specifieke Metzeler RENNSPORT banden met dot codes uit week 28 en week 29 2004 zijn origineel.
De Boxercup is goed lopend en rijdend. Geconserveerd, voorzien van speciale benzine in de tank, verse motorolie/filter en een nieuwe accu.
Algemene Informatie
Uniek! Dit betreft een officiële BMW R1100S Boxercup racemotor van het Nederlandse BMW team, ingezet in seizoen 2003 en 2004.
De BMW Boxercup was een internationale raceklasse die werd gereden in het voorprogramma van de MotoGP. Deze specifieke motor heeft onder andere gereden op Le Mans en de Amerikaanse Daytona Speedway.
De motor betreft startnummer 11 van coureur Robert van der Molen.
Zowel de importeur BMW Nederland als diverse BMW dealers en andere bedrijven waren sponsoren van het Nederlandse team.
Zo is Simako (BMW dealer voor Elst en Apeldoorn) te zien op de zijkuipen. Nico Bakker (Bakker Frames) was de teamchef.
Unieke details voor de échte Boxercup racemotoren zijn o.a. het speciale lichtgewicht kuipwerk, de dichte en hogere lower zonder zijstandaard, bussen voor de paddock stand, grotere carbon afdekking van het duo zadel, geen verlichting, dubbel RVS Laser uitlaatsysteem met losse dempers en veren en dubbele uitlaatbochten omhoog (geen Y-stuk zoals op de straatmotoren), de 2D digitale teller met shiftlights en laptimer functie, alle bouten zijn voorzien van gaten voor borgdraadjes (diverse zijn nog aanwezig)
Absoluut eenmalig, hoort alleen thuis bij een liefhebber en het liefst in een Nederlandse collectie.
Opties & accessoires
De motor komt met extra set wielen in kleur en naam van de coureur, extra voorkuip in teamkleuren voorzien van het racenummer 11 en bijbehorende ‘Nico Bakker Frames’ aluminium zijstandaard en paddock stand.
Toebehoren
Officiële persdocumenten van BMW Nederland en BMW Group zijn bij de motor aanwezig.
Algemene Informatie
Uniek! Dit betreft een officiële BMW R1100S Boxercup racemotor van het Nederlandse BMW team, ingezet in seizoen 2003 en 2004.
De BMW Boxercup was een internationale raceklasse die werd gereden in het voorprogramma van de MotoGP. Deze specifieke motor heeft onder andere gereden op Le Mans en de Amerikaanse Daytona Speedway.
De motor betreft startnummer 11 van coureur Robert van der Molen.
Zowel de importeur BMW Nederland als diverse BMW dealers en andere bedrijven waren sponsoren van het Nederlandse team.
Zo is Simako (BMW dealer voor Elst en Apeldoorn) te zien op de zijkuipen. Nico Bakker (Bakker Frames) was de teamchef.
Unieke details voor de échte Boxercup racemotoren zijn o.a. het speciale lichtgewicht kuipwerk, de dichte en hogere lower zonder zijstandaard, bussen voor de paddock stand, grotere carbon afdekking van het duo zadel, geen verlichting, dubbel RVS Laser uitlaatsysteem met losse dempers en veren en dubbele uitlaatbochten omhoog (geen Y-stuk zoals op de straatmotoren), de 2D digitale teller met shiftlights en laptimer functie, alle bouten zijn voorzien van gaten voor borgdraadjes (diverse zijn nog aanwezig)
Absoluut eenmalig, hoort alleen thuis bij een liefhebber en het liefst in een Nederlandse collectie.
Service informatie
De motor is nog volledig in originele cup specificatie en is na de laatste race eind 2004 niet meer gebruikt. Zelfs de cup specifieke Metzeler RENNSPORT banden met dot codes uit week 28 en week 29 2004 zijn origineel.
De Boxercup is goed lopend en rijdend. Geconserveerd, voorzien van speciale benzine in de tank, verse motorolie/filter en een nieuwe accu.